Vodafone en RTL gaan intensief samenwerken bij de distributie van mobiele content, zo maakten de bedrijven bekend. RTL en Vodafone hebben een contract afgesloten, waarin wordt afgesproken een aantal jaren samen te werken.
Het eerste product dat uit de samenwerking zal voortvloeien is een mobiele is gericht op vrouwen en wordt begin februari 2011 gelanceerd op de Nederlandse mobieletelefoniemarkt. Vodafone regelt de technische kant van het verhaal, RTL is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van content en voor de promotie.
Reacties bestuurders
De CEO van Vodafone Nederland, Jens Schulte-Bockum, zegt over de overeenkomst: "De mobiel wint aan kracht in het dagelijkse leven van mensen en wordt steeds meer een aanvulling op het televisiescherm en de pc. Dat maakt het voor beide partijen een interessante markt. Met deze samenwerking zijn we in staat de content van RTL nog beter aan te bieden."
Het zal je niet verbazen dat ook de directeur van RTL blij is met de samenwerking. Bert Habets, CEO RTL Nederland, zegt: "Met dit nieuwe merk maken we vooral gebruik van ons rijke aanbod van bewegend beeld en onze kennis van de vrouwelijke doelgroep. Wij zijn heel blij dat Vodafone met ons de uitdaging aangaat om een nieuw mobiel telefoniemerk in de markt te zetten.”