Telfort verhoogt SIM-only-tarieven

· 2 reacties


Telfort heeft stilletjes de SIM-only-tarieven verhoogd. Voor 4,95 euro kreeg je voorheen een eenjarig abonnement met 100 belminuten. Voor hetzelfde geld heb je nu slechts 75 minuten.

De verhoging komt tegelijk met goed nieuws van Telfort: de klantenservice wordt goedkoper, en nieuwe klanten worden niet meer getoetst bij het BKR. Ook als je in de schulden zit kun je een Telfort-abonnement afsluiten. Over die onderwerpen kregen we een persbericht van Telfort, waarin Marion de Heer, directeur Klantenservice bij Telfort, zegt: "Een tevreden klant is goud waard. Wij luisteren goed naar onze klanten." Van een tariefsverhoging lezen we niets.

Telfort werkt iets minder in je voordeel

"Telfort werkt in je voordeel", is de slogan van de KPN-dochter. Met het ingaan van het nieuwe jaar geldt dat iets minder dan voorheen. Behalve minder minuten voor je geld gaat ook het tarief voor het bellen en sms'sen buiten de bundel omhoog. Betaalde je voorheen 25 cent per minuut of sms, nu wordt dat 30 cent. De prijzen van de grotere abonnementen van Telfort zijn overigens nauwelijks gewijzigd.

De prijswijziging kwam aan het licht via onze zustersite NieuweSimOnly.NL. Onze collega's aldaar hebben de prijsverhoging onmiddellijk in het overzicht verwerkt, waardoor je meteen de mogelijkheid hebt om een goed alternatief voor het duurdere Telfort te zoeken.

In een reactie op dit nieuwsbericht laat Telfort weten dat het bedrijf met de priijsverhoging "de marktbeweging volgt". Volgens Telfort is de prijs niet het belangrijkst: "We hebben goed naar onze klanten geluisterd en zij geven aan dat ze niet zozeer de allerlaagste prijs willen betalen voor hun producten, maar wel een voordelige prijs. Met daarbij de zekerheid dat de producten die ze kopen het ook goed doen. En dat is waar het bij Telfort om draait."

Bron: NieuweSimOnly.NL