Apple heeft in het eerste weekend waarin de iPhone 6s en 6s Plus te koop is een recordaantal verkocht. Het gaat om 13 miljoen exemplaren wat een stevige plus is van de 10 miljoen van vorig jaar.
Hoe het Apple toch telkens weer lukt om meer mensen naar de winkels te lokken is ons onbekend. Feit is dat de iPhone 6s en 6s Plus als warme broodjes over de toonbank gaan. Net als vorig jaar toen het voor het eerst 10 miljoen klanten begroette tijdens het openingsweekend. Dit jaar staat de teller op 13 miljoen exemplaren. En dan zijn er nog voldoende landen waar Apple's nieuwsten nog niet verkrijgbaar is. Hoeveel klanten voor de 6s en hoeveel voor de grotere iPhone 6s Plus kozen werd niet bekend gemaakt.
De nieuwste iPhones zijn nog niet in Nederland verkrijgbaar, dat moet 9 oktober gaan veranderen. Dat is twee volle weken na de eerste introductie. Apple wacht vaker met een wereldwijde beschikbaarheid om de levering soepel te laten verlopen. Een strategie die tot nu toe zeer succesvol is gelet op de verkoopaantallen. Apple richt zich met deze generatie iPhones op '3D Touch' en 'Live Photo'. Die eerste techniek herkent hoe hard iemand op het scherm drukt en past daar de handeling op af. Zo kun je bijvoorbeeld een menu openen door hard op een icoontje te drukken. Met Live Photo neemt de iPhone anderhalve tel voor en na het schieten van een foto op zodat je een soort filmpje krijgt.