Instagram heeft bekend gemaakt dat het 400 miljoen actieve gebruikers per maand heeft. Een mijlpaal voor de sociale fotodienst die in 2012 werd overgenomen door Facebook. Verder maakte het bekend in Nederland te beginnen met advertenties.
Instagram heeft een ware groeispurt meegemaakt. Begin 2013 zat het nog op 100 miljoen actieve gebruikers en 10 maanden geleden werd nog de grens van 300 miljoen overschreven. De overname door Facebook heeft het bedrijf dus geen windeieren gelegd. En dat succes komt met een prijs. Er moet namelijk geld verdiend worden en daarom zal het binnenkort beginnen om in Nederland advertenties te tonen. In andere landen werden al langer advertenties getoond.
Het kan trouwens nog enkele weken duren voordat iedereen advertenties te zien zal krijgen in z'n tijdlijn. Wie ze nu al wel ziet beklaagd zich daar al stevig over. De reacties onder deze advertenties zijn niet mals zo blijkt uit screenshots die op internet circuleren. Maar zoals het gezegde luidt; als iets gratis is ben jij het product. Ook WhatsApp werd door Facebook overgenomen en is momenteel nog grotendeels gratis en/of vrij van advertenties. Ook daar zou verandering in kunnen komen, er zal immers geld verdiend moeten worden.