In een YouTube-video heeft Mike Lazardis, één van de CEO’s van RIM, zijn excuses aangeboden voor de dagenlange storing van BlackBerry-diensten.
In Europa werken BlackBerry Messenger en E-mail weer. Internetten is nog niet mogelijk. Door de storing in Europa, het Midden-Oosten en Afrika waren ook BlackBerry-gebruikers in andere landen getroffen. Een enorm stuwmeer met e-mailtjes en BBM-berichten, dat door de storing ontstond, legde ook het netwerk van RIM in andere landen plat.
Ondertussen willen Nederlandse providers een compensatie. Hoe de providers schade hebben geleden, is ons echter nog niet duidelijk. De storing zorgde ervoor dat er minder mobiel internetverkeer was, en meer sms- en belverkeer. Bij de recente prijsverhogingen noemde de operators het toenemende internetverkeer nog een probleem, en werd er, aldus de providers, te weinig gesmst en gebeld.
Zo bekeken hebben Nederlandse operators eerder baat dan schade gehad. Eindgebruikers, daarentegen, hebben wél schade geleden. Hopelijk denken de operators bij de gesprekken met RIM vooral aan hun belangen.