Sommige Nederlandse gebruikers van de iPhone 4S, die de nieuwste smartphone van Apple uit het buitenland haalden, blijken problemen te hebben met de werking van een SIM-kaart van T-Mobile. De Duitse afdeling van de provider erkent het probleem.
Dat de Duitse problemen ook in Nederland lijken te spelen, bleek uit een bericht van een bezoeker van het iCulture-forum. Naar verluidt zit het probleem in de microsim van T-Mobile. De iPhone 4S maakt net als de iPhone 4 gebruik van deze kleinere versie van de welbekende SIM-kaart. Overplaatsen van de sim-kaart zorgt soms voor problemen. Een nieuwe microsim zou voor een oplossing zorgen. Deze zijn door de introductie van een nieuwe iPhone echter beperkt te krijgen.
De iPhone 4S is vanaf 28 oktober in Nederland te krijgen. De voorverkoop van het nieuwe toestel van Apple ging op 21 oktober al van start. De iPhone 4S is de eerste iPhone die bij introductie ons land bij alle drie de grote operators te krijgen is. Voorheen was het uitleveren van de toestellen van Apple voorbehouden aan T-Mobile.
Bron: Tweakers.net