Activision Blizzard, de maker van onder meer Call of Duty, neemt voor een bedrag van 5,9 miljard dollar de maker van Candy Crush over. Omgerekend is dat 5,4 miljard euro. Geen gek bedrag voor een eenvoudig spelletje dat vooral over snoepjes gaat.
King Digital Entertainment maakt naast Candy Crush nog meer spelletjes maar met het snoepjes-spelletje verdient het wel veruit het meest. De overname is één van de grootste in de wereld van gaming mits die wordt goedgekeurd door de Ierse autoriteiten. Als het allemaal volgens plan gaat wordt de overname in het voorjaar van 2016 afgerond. Candy Crush had volgens eigen zeggen vorig jaar een omzet van 1,20 miljard euro. Met de overname krijgt Activision meteen voet aan de grond op mobiele platformen in plaats van alleen consoles en PC's.
Alhoewel Candy Crush enorm populair is neemt de groei wel flink af. Bovendien gaf men steeds minder uit aan zogenaamde in-app purchases in het 'gratis' spel. Iets waar die andere grote game-ontwikkelaar Rovio over kan meepraten. Zij zagen de inkomsten uit het populaire spel Angry Birds flink afnemen. Activision denkt de groei er bij King in te houden door beide netwerken van elkaar te laten profiteren. Al is het nog maar de vraag of gamers van Call of Duty zitten te wachten op het eenvoudige Candy Crush.