Huawei lijkt er goed aan gedaan te hebben om dochtermerk Honor te lanceren. Het merk groeide in één jaar tijd van 1 miljoen naar 20 miljoen verkochte toestellen.
Honor gooit vooral hoge ogen met de goedkope en premium-ogende Honor 6 en 3C. Om de kosten te drukken worden de telefoons alleen online verkocht en wordt er niet aan reclame gedaan. Een strategie die we de laatste tijd vaker zien, vooral van Chinese merken. De uitstekende verkoopresultaten van Honor zijn goed voor een kwart van Huawei's totale verkopen waarmee net de doelstelling van 80 miljoen verkochte toestellen is gehaald.
Het succes van merken als Honor, Xiaomi en zelfs Lenovo is slecht nieuws voor Samsung en HTC. De marges zullen ook in 2015 sterk onder druk staan en dat zal de winst geen goed doen. Honor kondigde vorige week nog de grotere Honor 6 Plus aan met twee 8 megapixel camera's aan de achterzijde. In totaal telt de 6 Plus maar liefst 3 van dit soort camera's; aan de voorzijde zit namelijk ook een 8 megapixel selfiecamera. De Honor 6 Plus komt voorlopig niet naar Nederland.
Bron: Reuters.com